Помощь | Правила | Поиск
Регистрация | Вход
Переключиться в мобильный режим



Начать новую тему Ответить на тему    

Главный модератор - Sherlock.
Модераторы: slv, Жанна, Екатерина, Туранчокс, Albertishe, Belka, Серж-Brodyaga

1, 2, ВСЕ
Автор Сообщение


Зарегистрирован: 17.03.2011
Посты: 212



СообщениеСр мар 09, 2016 16:13 


Ват-Вольтні Характеристики Сонячної Батареї (СБ) і розрахунок оптимальної кількості Сонячних Елементів (СЕ).

СБ – сонячна батарея,
СЕ – сонячний елемент.

Вже років шість користуюсь (в походах; 5...10...тижнів на рік) оцією, ніби-то 1.5Вт і 6В СБ: http://solar.biz.ua/solnechnye-batarei/solnechnye-batarei-mini/solnechnaya-batareya-15vt-6v.html?showall=1
На вигляд зблизька – вона відчутно кустарна, але 4-5 років пропрацювала добре.
Втім, зрештою почала здавати. І от, нарешті, знайшов час ретельно її дослідити.
До речі, після досліджень зовсім і незрозуміло, чому її назвали 1.5Вт-ною. Бо для такого "подвигу" вона мала би давати, напр., струм 207мА при напрузі 7.25В. А то для неї і в найкращі часи були "недосяжні горизонти..."
По-чесному це 1Вт СБ (=138мА*7.25 в робочій точці; при умові, що в режимі КЗ є заявлені 150мА).
Нині – менше, бо вона десь торік втратила два СЕ, а деякі інші СЕ мають білі (вигорілі плямки) і наразі СБ має Ікз=137мА, а Uхх=9.41В.

Хроніки старіння СБ.
* подряпини почались майже одразу...;
* ще в перші роки пластина з сонячними елементами (СЕ) почала відклеюватись від склотекстолітової основи; небезпечне, до речі явище – бо сама пластина СЕ ламка;
* згодом стали "вигоряти" деякі СЕ – на них з’являються білі плями й інколи це призводить до майже повної втрати струмовіддачі окремого СЕ і суттєвої – для всієї СБ; до речі, дивно, але на фото від 2012 вже бачу вузькі білі смужки на тих СЕ, які й досі працюють, а от пара хороших, чорних СЕ – нині вже ніяка.

Втім, подряпини навряд чи суттєво впливають на ККД СБ. Крім того, можна час від часу зчищати ножем верхній шар разом з в’їдливим брудом – запас товщини дозволяє.
Пластину СЕ легко прив’язати до основи, якщо є чим зробити наскрізні отвори по краях і якщо є ті краї (тобто не були зрізані в гонитві на зменшенням маси).
А от з вигоранням окремих СЕ трохи складніше. Знайти зовсім мертві – легко. По-перше, мають великі білі плями. По-друге – СБ дає значно менший струм короткого замикання (навантажуйте таку СБ не боячись на 200мА амперметр). І нарешті, вимірючи струм КЗ, послідовно затінюємо окремі СЕ. Ті, які з великими білими плямами та ще й зовсім не призводять до зниження струму при затіненні – вже все, відмучились... Якщо пощастить і вони скраю – варто відпиляти. А якщо десь посередині, то мабуть доведеться просто їх закорочувати (випилювати канавку до провідників і паяти краплю-перемичку), хоча це й невелике задоволення – носити зусебіч зайву масу...
Але, загалом, мати ~700мВт (70% від 1Вт) після шести років використання – непогано.
Інше питання – як ті всі міліВати передати акуму...
От про це далі.


Ват-Вольтні Характеристики (ВВХ) 6-ти річної сонячної батареї.

Для випробування використовував:
* транзисторне навантаження з плавним регулюванням;
* настільну лампу на 100Вт (яка пролила світло на 5-14мА графіки; чому так мало...? мабуть та лампа давала не 100Вт :), бо триністорний регулятор яскравості, керований диністором, навіть на максимумі трохи ослаблює світло лампи; але ймовірніше, що тій лампі далееееко до Сонця);
* Сонце. І ясне небо (хоча, коли є прямі сонячні промені, то розсіяне небесне світло не таке вже й суттєве: можна й посеред лісу заряджатись, якщо знайдеться сонячна латка).
Насилу дочекався того Сонця...: 6.3.2016р. Кут нахилу СБ підбирав на око й за показами амперметра. Не секстант, але теж дієво. Крім того, дав СБ час прогрітись (10хв перед вимірюваннями), щоби струм знизився до реальнішого. Але підозрюю, що прогрівання не допомогло – було прохолодно. Тому влітку, в спеку – результат був би гіршим.


Изображение

По осях Y – мВт і мА, по Х – Вольти.
Верхній набір 2-х графіків – від Сонця. Нижній набір – від настільної лампи.
* Червоний графік – струм СБ, мА. Малоінформативний, але показує цікаве явище: лише після зменшенні струму – СБ виходить на макс. віддачу потужності. Якби була автоматична система вибору найкращої точки, то вона могла би на це орієнтуватись.
* Синій – вихідна (на навантаження) потужність, мВт. Мрія кожного власника СБ – потрапити на вершину... Отак-от давні шаманські танці навколо вогнища – нині перетворюватимуться на щось подібне біля сонячних батарей... Життя незмінне ;).
* Блакитний – апроксимовано з 16 діючих до 18 первинних СЕ (просто додав 12.5% напруги, і оптимістично вирішив, що струм не зменшиться при додаванні двох СЕ).


Розрахунок оптимальної кількості СЕ (якщо СБ навантажена безпосередньо на акум(и).
Все-таки незрозуміло чим керувались виробники СБ, вибираючи кількість СЕ=18 для цієї (досліджуваної) моделі. Робоча напруга навіть нової СБ вочевидь не підходить ні для одного лі-іон акумулятора (3.5-4.3В^ вже при заряджанні) – навіть якщо додати до акума діод (на германієвому падатиме 0.25...0.37В)., ні для двох послідовно з’єднаних (7-8.6В відповідно) – навіть якщо відмовитись від діода і молитись, щоби не стався форс-мажорчик (хмара пробігла, листок впав), який призведе до розряджання(!) акума через СБ. Взагалі: до будь-чого не підходить та напруга СБ з 18СЕ... :( І всього ж то не вистачає 2, максимум 3 СЕ. Якихось 19грам для повного щастя і спокою :).
^ – при заряджанні лі-іон акума зростання напруги мале відносно стану спокою, і так залежить від струму:
66-75мА = +0.02...0.03В
129-147мА = +0.05В
274мА = +0.09В

Докладніше.
Навіть 16 елементів і навіть на мізерному струмі 5мА (а це, відповідно – небо з сірими-сірими суцільними хмами) СБ дає на 1.5В більше аніж потрібно одному акумові. Маса одного елемента: ~5.5 грам (навіть якщо не рахувати краї СБ: ~100грамСБ/18). З графіку бачу, що робоча точка =5.5±0.5В. Акумові добре було би 4±0.3В. Отже, перераховуючи маю:
*5мА: 16елементів/6В*4.3В=11.5=12елементів. І це ж при неабияк поганому освітлені! 22 зайві грами! Відносно вже полегшеної СБ з 16СЕ. Повбивав би ;). Щоправда насилу назбирається 0.25В на діод (бо 16/6*(4.3+0.25)=12.1СЕ). Тому може й 13СЕ. Не буду вбивати :).
Але, якщо таки зупинитись на 12СЕ, то маса СБ буде 111грам*12/18==2/3СЕ=74грами. 37грам економії. Цілих 3‰ маси наплічника. :)

Краще освітлення (але 12мА – це все ще хмари, або густий туман, або затінок у неслабому листяному лісі в сонячну погоду) дає вже вищу робочу точку: ~6.3±0.5В.
*12мА: 16/6.8*4.3=10.1=11СЕмакс (або з діодом: 16/6.8*(4.3+.3)=10.8=11СЕ); ~68грам.

Майже Ідеальне Сонце – ще вища роб.точка: ~6.7±0.5В.
*99-120мА: 16/7.2*4.3=9.6=10СЕ або з діодом 16/7.2*(4.3+.37)=10.38=11СЕ; ~68грам
Тому то я не отримував подвоєння струму (особливо наприкінці заряджання) коли перемикав свою батарею з режиму 18СЕ в режим 2*9СЕ — якихось парочки СЕ не вистачало (якщо без діоду). Отака от жорстока доля...

Якщо є потреба заряджати вдвічі більше акумів, то з'єднуємо їх послідовно і нарощуємо СБ:
*5мА: 16/6*8.6=22.9=23СЕ або з діодом 16/6*(8.6+.25)=23.6=24СЕ; ~148грам, хоча, навіщо 5мА людині, яка заряджає по два акуми за раз? :)
*12мА: 16/6.8*8.6=20.2=21СЕ або з діодом 16/6.8*(8.6+.3)=20.9=21СЕ; ~130грам.
*99-120мА: 16/7.2*8.6=19.1=19СЕ або з діодом 16/7.2*(8.6+.37)=19.9=20СЕ; ~123грами.

До речі, щодо 5-12мА маю певні сумніви. Можливо вирахувана кількість СЕ навіть надмірна. Бо настільна лампа була дуже близько і освітлювала СБ трохи нерівномірно. А отже могла занижувати струм...
Але, знову ж таки: чи аж так потрібні в поході ті 5мА? Тому не бачу сенсу орієнтуватись на потрібні їм СЕ.


Отже, оптимальна кількість СЕ для одного акума – 11СЕ.
Якщо ж маєте 2-3 запасних акума, то СБ з 21СЕ мабуть забезпечуватиме заряджання двох послідовних акумів з найкращим ККД від 12 до 120мА: бо лише один діод на два акума.
Для перевірки, зворотній розрахунок: задаючи в формули MathCad іншу кількість СЕ і зміщуючи тим графік (блакитний), я бачу ті ж самі оптимальні дані залежно від освітлення і вихідного струму СБ.

І зведена таблиця:
99-120мА:
= 11СЕ == ; підійде для одного акума + германієвий діод =4±0.3В +0.37В;
= 20СЕ == ; підійде для двох послідовних акумів + герм.діод =8±0.6В +0.37В.
 12мА:
= 11 СЕ == ; підійде для одного акума + германій.діод =4±0.3В +0.28В;
= 21 СЕ == ; підійде для двох послідовних акумів + герм.діод =8±0.6В +0.28В.
 5мА (нецікаво, бо навіть у тумані можна отримувати >20мА):
= 12СЕ == ; підійде для одного акума + германій.діод =4±0.3В +0.25В;
= 23-24СЕ == ; підійде для двох послідовних акумів + герм.діод =8±0.6В +0.25В.

Щоправда, послідовно з'єднані акуми мають бути якомога однаковішими: ємність, ступінь розрядженості... Бо зд., всі лі-іон.акум мають в собі мікросхему яка й КЗ перериває і захищає як від наднизького заряду та й від надвисокого: тому акум при 4.2-4.3В сам перериває заряджання, а напруга стрибком зростає до вхідної. При послідовн. з'єднанні акумів бажано щоби те переривання відбулось коли вже обидва будуть біля максимуму ємності. Або ж, якщо треба домучувати наявну 18СЕ СБ, то можна ризикнути і поєднувати розряджений і заряджений акум (щоби знизити напругу до робочої точки). Але треба буде постійно перевіряти струм заряджання якимось індикатором (в ідеалі мілівольтметр на провіднику довжиною в 0.1 Ом) або хоча б час-від-часу вклацувати в контур стрілковий або світлодіодний індикатор (з падінням напруги нехай і 1В).

Якщо приєднувати до СБ сам смартфон (Nokia 5230) то (це найгірший варіант!):
1) Напруга на вході смарта сама впаде до маленького рівня; напр., 3.86В якщо акум має 3.68В.
2) Струм заряджання акума в смарті буде вочевидь рівний зовнішньому. Тобто: матимете те саме, що й при заряджанні акума окремо, але вже не буде можливості зручно тим смартом користуватись, бо він причеплений до шнурочка...
3) І найстрашніше -- при поганому освітленні СБ старий симбіан-смарт постійно попискує "заряджаюсь", "закінчив заряджатись, від'єднайте зарядний від 220...", ..., ..., ..., ..., і засвічує при цьому екран! Тобто, витрачає більше струму аніж отримує... До речі, в андроїда v.6 на планшеті такої "хвороби" зд., нема, тому (можливо) власникам андр.смартів, які не мають запасного акума – можна ризикнути так заряджатись, бо все-таки цей метод має одненький плюсик: не потрібен діод на сонячну батарею, а всередині смарта пропадає лише ~0.18 В (на 75мА).

А от якщо запасних акумів мало або й взагалі нема пристойних (напр., для вказаної нокії продавали багато фальшивок), то ситуація кепська... Бо якщо приєднувати один акум або сам смарт, то навіть у 18-ти елементної СБ зайвими є 7 СЕ. А то 39% маси (й, загалом -- ціни). Але як зайвими? При такому малому запасі заряду, треба навпаки – нарощувати СБ в довжину й ширину (хоча сенс матиме лише паралельне з’єднання), щоби працювала навіть і від суцільного шару темних грозових хмар... :)


Чи обпилювати СБ до 11соняч.елементів?
Вигоди:
* зменшення маси СБ до 68 і менше грам;
* найповніше використання ресурсу СБ;
* наявність вдома неушкоджених (невигорілих) запасних СЕ на майбутнє.
А отже це ідеальний варіант для людей, які не планують перероблювати 18СЕ в паралельні 2*9СЕ; або під’єднувати два акуми до 18СЕ; або використовувати DC-DC конвертор для 1-го акума (1-го смартфону).

Мінуси:
* отримаєте 4В*(0.12...0.14?А)=~0.5...0.55Вт макс. від СБ. А отже: один сонячний день (10годин! майже без хмар, лісу й кущів ;)) дозволить зарядити лише один 4-5-Вт акум. Чи вистачить? Особливо якщо майже половину такого акума витрачати за день... Хоча витрачати можна й менше, див тему: “Вимірювання: споживання струму похідним смартфоном.” Підсумовуючи: якщо акумів є шт.6 (~120грам; 20Вт), то їх має вистачити днів на 10 читати книги по 10 годин щодня. За цей час мало би розпогодитись...? І днів 5... щоби відновити заряд якщо в цей час його не витрачати, а йти спиною до сонця, на голих хребтах і майже без читання, gps, фоток... Тобто так, як люди ходили ще років 15-20 тому :). Незвично. Ризиково. Місцями страшно. Зате СБ важитиме 70грам +грам 10 на дроти, індикатор і т.п.
* не буде можливості зарядити (на стоянці при 6.5-8.5В від СБ) пару послідовно з’єднаних глибоко розряджених акумів (3.3...4.05В) *2 = (6.6...8.1) +0.37діод, до вищої напруги (щоби потім продовжити заряджати їх поодинці – вже йдучи).


DC-DC конвертори. Чи використовувати?
Подаєте на вхід одну напругу -- маєте на виході іншу (навіть і більшу!) При цьому, ніби-то майже не втрачається потужність. Принаймні є підстави тому вірити, бо конвертор зд., не нагрівається (нема чому нагріватись – відсутні потужні елементи й радіатори). А от виміряти складнувато... Напр., маю конвертор, який робить 5В з ~1...1.5В (АА елемент зі струмом >1А...) Форма сигналу на виході страшнувата: сильні імпульси струму (колись дивився осцилографом, але не зробив якісну фотку). Мені трохи жаль акумів, яким судилося поглинати такий струм... Є враження, що його "молотком" забивають всередину. Та ще й від’ємна амплітуда є – отже треба діод...
Як наслідок: діюче значення не піддається вимірюванню для визначення потужності й ККД. Принаймні я наміряв ККД~50% при потужності на вході 1...3 Вт. І лише 15...20% при Рвх~0.5 Вт. І то здається зусебіч помилковим.
Хоча, якщо СБ має неправильну кількість СЕ, то який інший вихід, крім як ставити такий конвертор?
Тому, якщо колись розріжу СБ на багато клаптиків по 3-4? СЕ і з'єднаю їх паралельно, то може й спробую задіяти цей конвертор. Здогадно це найкращий спосіб взяти від СЕ майже все. Бо в послідовному з'єднанні одна "паршива вівця" може затятись (чит.вище), стати фактично опором (резистором!) і вкрасти купу мА і В згенерованих всіма іншими... Тому, що менше послідовних – то краще. Головне щоби робоча точка паралельних була ~однакова.



Ідеальна СБ. Яка вона?
Досліджуючи струмовіддачу (ВАХ) окремих елементів СБ (навіть працездатних) бачу дивно велику різницю. На якому етапі вони стали такими різними?
Цікаво було би мати СБ з тонкою напівгнучкою основою і надлишковий набір окремих СЕ (вже залитих смолою) – вибраних у продавця по одному з перевіркою простеньким ватметром (напр., 1...2 Ом + мілівольтметр; о, це якраз вийшов амперметр на 200мА :)). Або куплених на вагу. Як цукерки :). І швиденько збирати такий конструктор перед кожним походом – підбираючи найоднаковіші СЕ :)
Якщо ж відійти від мрій ближче до реальності..., то добре було би бачити в продажу СБ, напр., на 11СЕ (два виводи, 4.7-5В робоча напруга) і СБ на 22СЕ (з чотирма виводами – щоби була можливість робити як 5В СБ подвоєної потужності [струму] так і 10В батарею для заряджання двох послідовних акумів). А от наявні в продажу 18-ти елементні СБ – негодящі :(
Цікаво, що років 6 тому на http://solar.biz.ua/ писали, що можна замовляти СБ будь-якої потужності. Тому, якщо не вдасться самому наростити СБ (до речі, куплю неробочу або й зламану СБ на якій є цілі СЕ, бажано шт. 5 в ряд або 2+3; докладніше в темі “Куплю: непрацюючу сонячну батарею – "на деталі". В т.ч. і розламану.”; http://eurotourist.club/viewtopic.php?f=60&t=107711 пропозиції пишіть в ОП), то є сенс (якщо не вистачатиме 0.5Вт) спробувати замовити й купити нову, але вже повносегментну з 22СЕ.

А все-таки дивно, що виробники-продавці пропонують купу СБ (з 18СЕ), непридатних для масового використання (чув, що людей лякають і два дроти на виході [не знають, що з ними робити], і "висока" напруга [10В: хтось вважає, що вона може зашкодити смарту) — замість продавати СБ з 20-22СЕ: двома паралельними рядами по 10-11СЕ, і помірною вихідною напругою (~6В ненавантажена) і вже припаяним USB виходом... Таке (з вихідним струмом аж до 270-300мА) мало би найімовірніше значно вищий попит навіть при ціні більшій на 15-25%. Або й не настільки зрослій, якщо врахувати стрімке зменшення ціни окремого СЕ при збільшенні їх кількості в готовому виробі (це видно також і на вищевказаному сайті).
_________________
Якщо туризм заважає роботі, то треба, обов'язково... покинути роботу :)
Зусебічне економічне і моральне обгрунтування для 2015-2016рр.:
https://m.facebook.com/groups/261683110599181?view=permalink&id=704267686340719&_rdr (див.коментарі)


Зарегистрирован: 17.03.2011
Посты: 212



СообщениеПн мар 14, 2016 16:59 


А втім, не все так погано з виробниками й продавцями СБ.
Або я замало шукав років 6 тому, або за цей час з’явились вдаліші СБ з правильнішою кількістю СЕ (а саме: 12СЕ*2паралел.ряди).

Наприклад.

Більш-менш чесні характеристики у цієї СБ12(*2)СЕ (посилання вже було в сусідній темі):
5W CIGS Solar Cloth
http://seeedstudio.com/depot/5W-CIGS-Solar-Cloth-p-2455.html

USD $39.90  

Specification:
- Dimensions: 350*170*1(±0,2) mm
- Open-circuit Voltage: 6.7V
- Voltage: 5.3 V
- Current: 950 mA
- Power: 5W
- Material: CIGS
- Weight:  56g


Бо вказані – як напруга холостого ходу (ХХ), так і робоча напруга. І струм (робочий, чи КЗ?) вони множили таки на робочу напругу. Хоч вона й менша. Але це їх не злякало – і не схотіли похвалитись "більшою" ватністю. :) Отже, трапляються ще порядні виробники-продавці.

Але є і вади:
* порівняно дорого;
* навряд чи надійно (гнучка ж бо батарея... хто зна як швидко вона протреться, порветься... може то на один похід?!);
* а ще гнучкість знижує ККД, бо деякі СЕ можуть бути неперпендикулярними до сонячних променів і тим знижуватимуть струм всієї СБ;
* і занадто(!) потужна, бо якщо вона видаватиме 1А при напрузі 4В, то далеко не кожен акум переживе то добре. Як я розумію, то треба хоч би дві години для безпечного заряджанння лі-іон акума (бо ~стільки заряджаються смартфони від 220В). А отже лише акум на 2000мАг можна більш-менш спокійно приєднати до цієї СБ... А краще 4000мАг.
Тобто, такою СБ є сенс користуватись для заряджання планшетів. Але не для похідного смарта.


А за запитом, зд., "6В" – вигуглилось ще кілька.
У наступної СБ12(*2)СЕ характеристики вже не такі чесні, (бо відчуваються перебільшення навіть у назві...):
 6В 2Вт 0.33А Arduino 166грв,
 http://prom.ua/p162893682-solnechnaya-panel-batareya.html
(ще є посилання на інет-крамниці з інших міст України; і що цікаво у менших містах – менші ціни, хоч тут їм пощастило).

Але цікаві:
- выходное напряжение: 6 В;
- выходной ток: 330 мА;
- максимальная мощность: 2 Вт;
- размеры: 136 х 110 х 3 мм;
- вес: 60 г.


6В – ні риба, ні м’ясо; схоже на напругу на якомусь дуже маленькому навантаженні. Бо ХХ мав би бути вищим. А робоча точка для 12СЕ має бути в межах 5...5.3В.
Струм (КЗ) – логічний(~), якщо врахувати, що це фактично подвоєна СБ12СЕ (тобто, 2 паралельні ряди по 12СЕ). Але в робочій точці буде, мабуть, не більше 300мА.
Отже макс. потужність ~1.5Вт(=5В*0.3А), а корисна вихідна потужність (на акум) має бути ~1.2 Вт (=4В*0.3А). За сонячний день зарядить 2-3акума на 10Вт сумарно. Цього повинно вистачити :) і для марнотратників.

Але: площа СБ =13.6*11=150см2.
?
У моєї СБ(18СЕ) площа = 8.8*16.6см =146см2. Майже те саме! І елементи ж щільно лежать (проміжки ~1...2мм). Навіть зайві відпиляти складно – не пошкодивши обидва або хоч один СЕ. До речі, пилка мабуть небезпечна для СБ, бо білі плями з’являються не на самих СЕ (вони зостаються синіми!), а є помутнінням в прозорій смолі, яка дотикається до СЕ. Тому помилкою буде відкривати шлях для води й повітря. А отже пиляти-різати треба не по шпарині між СЕ, а по якомусь з СЕ (напр., неробочому)...

Тому, можу зробити висновок, що Arduino якісніше зроблена, якщо вона й дійсно має суттєво більшу (~1.5рази) макс.потужність при майже однаковій площі. Навіть дивно що вона дешевша :). Підозріло... Треба дивитись зблизька і бажано з вольтметром і амперметром. Хоча навіть від фоти є враження, що виробництво кустарне, ручне (бо зони пайки нерівномірні – див. білі й сірі плями).
Але хай там як, вона (СБ12[*2]СЕ) набагато відповідніша для мандрівних потреб, аніж СБ18СЕ.

Єдине, що непокоїть – товщина і маса. Моя СБ18СЕ (див. посилання у першому повідомленні) має товщину 4-5мм і масу трохи більше 100грам.
Будова в неї така:
* склотекстолітова основа товщиною 2мм;
* якась пластмасова пластина товщиною до 1мм;
* сонячні елементи;
* і згори все залите смолою.
Якщо прибрати склотекстоліт, то ламати пластинку з СЕ стає "у-ху-ху як легко". :-/

Arduino при майже такій же площі має лише 3мм заявленої товщини і 3/5 маси... Отже, є підстави вважати, що склотекстоліту не буде... Але добре, що форма майже квадратна. Тому є сподівання, що не зламається.
Втім, найкраще було би побачити хоч якісь ребра жорсткості на звороті. Спокійніше ж було би...

А ще жаль, що СБ такої конструкції неможливо розділити на дві частини (такої ж напруги, але половинної маси, потужності й струму). Але це так... Несуттєво майже для всіх, бо мабуть мало хто нині обійдеться СБ з потужністю 0.6Вт.


І ще кумедна мікро-СБ =11СЕ=22СЕ/2ряди (судячи з фото).
Для справжніх легковаговиків-виживальників (також відомих як "легкоходи", хоча цей термін вважається сумнівним і більше застосовним, напр., до котів :))
=
5.5В 0.6Вт 90мА, Arduino,
http://prom.ua/p96042110-solnechnaya-panel-batareya.html
выходное напряжение: 5,5 В;
выходной ток: 90 мА;
максимальная мощность: 0,6 Вт;
размеры: 65 х 65 х 3 мм;
вес: 3 г.


Щодо цифр – брехня надзвичайна, бегзлузда й тупа, бо хоч як перемножуй навіть 5.5 і 0.09, а 0.6 не вийде... хоч трісни.
Але це ідеальна СБ для подорожі сонячною пустелею ;)
Площа =6.5*6.5см=42см2. 150/42=3.57
Але чому 3грами!? Якщо мало би бути ~ 60/3.57=17грам.
Втім, хай там як – якщо вона за день даватиме навіть всього 3Вт (=10годин*0.075А*4В), то при достатній кількості сонячних днів (кожен другий) цього мало би вистачити (за умови економного використання струму, див тему http://eurotourist.club/viewtopic.php?f=11&t=107791 ). Десь у таких умовах я опинився торік, навесні, у 5-ти тижневому поході, маючи лише один запасний акум і ослаблу СБ (відмовили 2СЕ, внаслідок чого суттєво впав вихідний струм). Але навіть так – майже увесь час (крім 1-2 затяжно-дощових днів) я мав працюючий смартфон.
Хоча, краще таки заплатити вдвічі більше, мати вчетверо(?) більшу потужність і не обмежувати себе аж так.


А тут:
http://prom.ua/p182564584-solnechnaya-panel-solar.html?no_redirect=1
я так і не зрозумів з фот і малюнків якою є кількість СЕ (2*12 чи 2*18?). З тексту – схоже, що таки 2*18. Дивно дешево, особливо якщо врахувати комплектацію і ~2Вт реал.макс. потужності.
Хоча 18СЕ, як я вже писав в першому повідомленні, мають роб.напругу, яка зовсім не узгоджується з usb виходом...
_________________
Якщо туризм заважає роботі, то треба, обов'язково... покинути роботу :)
Зусебічне економічне і моральне обгрунтування для 2015-2016рр.:
https://m.facebook.com/groups/261683110599181?view=permalink&id=704267686340719&_rdr (див.коментарі)


Зарегистрирован: 17.03.2011
Посты: 212



СообщениеСб мар 19, 2016 20:00 


Ще трохи умовних позначень (вже не можу додати їх у перше повідомлення):
ВВХ -- Ват-Вольтна Характеристика.
СБ12СЕ -- Сонячна батарея з 12-ма послідовними сонячними елементами.
СБ12(*2)СЕ -- Сонячна батарея подвоєного струму й потужності з 24-ма сонячними елементами: 2 паралельно-з'єднані ряди 12-ти послідовних СЕ.


А тепер Ват-Вольтна Характеристика СБ12СЕ (зробив зі старої СБ18СЕ відпилявши все зайве):

Изображение
По осях Y – мВт і мА, по Х – Вольти.
* Синій графік -- виміряна ВВХ СБ12СЕ. Дата: 16.03.16. Ясна погода, але були прозорі перисті хмари верхнього ярусу, які інколи затуляли Сонце (тому графік не плавний). А по амплітуді замалий, бо кут нахилу невдалий (10-20? градусів; не було під руками досить великої підставки, щоби зробити 30-40-50 градусів).
* Блакитний графік -- розрахункова ВВХ (СБ16СЕ перераховано у ймовірну СБ12СЕ). Непогана збіжність з виміряними значеннями. |#smile729|
_________________
Якщо туризм заважає роботі, то треба, обов'язково... покинути роботу :)
Зусебічне економічне і моральне обгрунтування для 2015-2016рр.:
https://m.facebook.com/groups/261683110599181?view=permalink&id=704267686340719&_rdr (див.коментарі)


Зарегистрирован: 17.03.2011
Посты: 212



СообщениеСр июн 01, 2016 15:48 


І ще раз про корисність запасних акумів.

Щоби жити в поході зовсім без них – потрібна:
* Або потужна СБ.
* Або щось типу powerbank.

І навіть потужна СБ повинна бути "розумною" і обмежувати свій струм (якщо смарт не вміє) при хорошому сонці, щоби заряджати смарт не швидше, аніж за 2 години. Якщо поспішатиме – пошкодить акум. Це особливо помітно, якщо заряджати в смарті фальшиві акуми (зазвичай мають ємність меншу від заявленої і швидко вмирають) потужним "рідним" зарядником – менше 2годин обертається зрештою здуттям акума і його поганою роботою...
СБ з вихідним струмом = 1/2 ємності акума (у мА*г; напр., 1400мА*год / 2год = 700мА у СБ!) – або коштуватиме багато, або важитиме... Або, найімовірніше – й те, й інше.

PowerBank це:
* теж немала маса (і купа зайвих елементів, починаючи з корпусу);
* безглузді втрати при переганянні заряду через посередника;
* і акум у смарті швидше зношуватиметься від частих перезаряджань.


Тому, за можливості, варто купити запасні акуми (хоча б один), які заряджатимуться увесь час від малої, легкої СБ – прив'язаної до наплічника.
Купуючи – враховуйте, що є багато фальшивок. Навіть і недешевих...
До речі, у мене й досі найкраще працює (має найбільшу ємність на одиницю маси) первинний акум смарта, якому вже 5.5років :)
Хоча таки дивно, що ідеально якісними запасками виявились акуми іншої моделі (менші – але вдалої ширини) куплені за смішні гроші (зд. 7грв/шт) на легендарних ашанівських розпродажах. Дуже гарно почувався з 4-ма такими (хоч і 77грами сумарно) навіть у тінистому лісі або в хмарну погоду. Бо приємно не думати повсякчас про залишок заряду. А в сонячний день влаштувати собі відпочинок і набрати 1-2 акуми можна навіть від мізерних 0.5Вт старої СБ. Влітку буде ще приємніше, бо в спеку може й на тиждень доведеться залипнути десь у затінку, біля джерела і ягід, спостерігаючи як заповнються всі запаски і починається ера ел-марнотратства :)

А от деякі повнорозмірні запаски (моделі, найрідніші для смарта!, купив 2шт) – неймовірно погані. Навіть ашанівський акум чомусь деградував. Мабуть не треба було його заряджати в смарті від 220В...
Найгірший (і водночас найдорожчий!) з усіх які мав – купив у "мєгамаксі". І майже одразу помітив, що він надто швидко заряджається. Перевірив точніше від джерела постійного струму, переконався що то фальшивка, але в крамниці "відморозились" – "а хдє ваши даказатєльства шо ета наше..., а нам нєкагда пєрєпісивать намєра..." Дико. Жаль, я одразу не здогадався записати на них скаргу у відповідну книгу, бо її здається читають перевіряючі, а вони знають, що робити у таких випадках... А потім і крамниця пропала (і не дивно) – сподіваюсь не переїхала, а таки навічно згинула...
Якщо джерела струму не маєте і робити не хочеться, то добре було би зарядити смарт від малопотужного зарядника (або, напр., додати usb подовжувач, якщо є заряджання від usb). Бо що довше заряджання – то легше помітити відмінність між справжнім акумом (куплений разом зі справжнім смартом) і фальшивим – купленим у ... ... ...



До якого рівня доцільно розряджати акуми, щоби потім взяти максимум від СБ?

Отже, припустімо що вже всі розжились правильною СБ (12СЕ), запасними акумами і зробили вилку для надійного приєднання акума до СБ. Тепер постає питання: коли припиняти розряджання акума і починати його заряджати від СБ12СЕ у поході, щоби отримати макс.потужності від СБ?
Обґрунтована відповідь потрібна ще й тому, що мережею блукають розпачливі зойки такого типу: "повністю розряджений акум неможливо потім зарядити... він не розганяється... аааа...." Маячня, але раптом у неї є якесь підґрунтя?

Щоби було що співставляти з ват-вольтними характеристиками СБ, я вирішив виміряти вольтну характеристику заряджання акума від простенького джерела постійного струму (типу „відкритий колектор”). Виставляю струм ~100мА. Він трохи зменшується в кінці заряджання, але мало (пару%). І це може навіть корисно для вимірюваннь – наближає їх до реальності :), бо так само й у СБ струм трошки падає при зростанні вихідної напруги (див.вище). Вимірюю напругу на акумі і час заряджання у хвилинах.
Первинну напругу дає непоганий зарядник для планшета з usb виходом – потужний (1.35А) і з неслабим конденсатором на виході ємністю не менше 42мА*сек (при падінні напруги від 5 до 2В)




Всі Ват-Вольтні Характеристики (ВВХ) Сонячної Батареї (СБ) з 12-ти Соняч.Елементів (СЕ) + графіки заряджання акумуляторів для смартфона:


Изображение
На графіку всі суцільні лінії – виміряні для ВВХ СБ12СЕ і акумів; а пунктирні ВВХ вимірював для СБ16СЕ (див. вище), а потім перераховував у 12СЕ:
* Синя, блакитна, чорна (дві останні помножив на коеф., щоби були вищі) — то ВВХ СБ12СЕ для різних умов освітлення (відповідно ~ 123, 12 і 5мА вихідного струму в КЗ).
* Червоні і пурпурова — час заряджання акумів у хвилинах + вертикальні лінії, щоби простіше було думати. Чорна (якраз на темні дні) – зменшена копія червоної, але для меншого (в 24рази) струму заряджання і відповідно меншого падіння напруги на діоді.

Явно нема підстав казати, що повністю розряджений акум "неможливо потім розігнати". Див. перше збільшення.
Більше того, приємно, що такий акум (3.6В, пурпуровий граф.), при подачі на нього напруги, одразу піднімається до 3.64(5)В (+0.37діод=4.02), а потім з шаленою швидкістю (<8хв) набирає ще 0.08В до 3.73В (+0.37діод=4.1), і лише тоді починає насправді заряджатися: по 7...10...15 або й 20...хв на кожні 0.01В.

Помітно (друге збільшення), що на мінімумі напруги (~4...4.1В з діодом) акум братиме від СБ на 9.8% [=(510-460)/510] менше, аніж на максимумі. Тоді середній недобір за увесь час заряджання (а воно ~симетричне) становитиме 4.9%. Якщо заряджати акум від 3.93В (+діод = 4.3В на графіку) – недобір зменшиться відповідно до 2.5% = (510-485)/510/2 (значення потужності беру ближчі до пунктирної синьої ВВХ, бо вона знята у кращих умовах – без блукаючих білих перистих хмаринок)
Аж 2.5% виграшу... "Надихає", чи не так? :)
4.3В (3.93+0.37) брав не з половини часу заряджання, а трохи вище, бо ємність акума у ватах поділиться навпіл при вищій напрузі. Напр., 2години, 100мА, зростання лінійне, і якщо реал.діапазон зростання напруги ~3.7...4.3В, а ділити по напрузі навпіл, то перша половина буде всього 385мВг, а друга – 415мВг.
Тому, напр., для 459хв всього заряджання акума (червоний) половина ємності має бути ~ на 459хв/4В/2*4.15В=237хв від початку заряджання. Кращим був би інтеграл, але MathCad вередує і ряди (матриці) не інтегрує. Чому? Він же малює інтепольовані графіки. І всього ж треба порахувати площу...
Втім, згідно розрахунків суми – 250хв відповідатиме 52.8% ват-ємності, а 237 – апроксимується в 50.1%. Отже, час більш-менш точний.
Для 473хв (рожевий) – 245хв. Тому ~4.3В вважав середньою точкою (див. третє збільшення).

До речі, цікаво оцінити вигоду від використання dc-dc конвертера. Нехай макс = 520мВт і він зможе(?) все підтягнути до тих 520 зі 100% ККД. Вигода = 6.7% = [(520-485)/520]. 100% не буває. Інколи пишуть, зд., 99% (але треба враховувати на якій потужності буде такий ККД, бо у недовантаженого може і впасти). Втім виміряти то складно, бо форма напруги страшна...

Але кожен сам має вирішити наскільки важливі 5.7...2.5% і скільки грошей і/або зусиль потрібно докласти, щоби їх спіймати й запрягти.
Хоча, існує також і прадавня точка зору (продовжена у деяких фант.книгах), що, ніби-то, частину здобичі потрібно жертвувати всіляким богам. Тут, мабуть – якомусь електричному :) Знаючи який він (з домашнього, 220В досвіду), беріть у похід, про всяк випадок (особливо після різкого зменшення % пожертв), також і шматок провідника, щоби мати змогу відновити контур як щось трапиться: зробите скрутки і перев’яжете-затиснете нитками – працюватиме добре. Набагато краще аніж без СБ взагалі. ;) Принаймні мені допомогло.


Отже, є три варіанти початку заряджання акума напряму від СБ:
1) коли він повністю розрядиться (до напруги ~3.5 В);
2) коли втрачає суттєвий заряд за день – напр., половину;
3) навіть якщо денна втрата заряду мала.

Третє мені зовсім не подобається, а от 2-ге має сенс якщо хочете прискоритись на +2.5% (за кожне повне заряджання). Напр., заряджати акум не 400хвилин а всього лише за якихось 390хв! :)
Хоча, якщо цікаво записувати скільки акумів розрядив і зарядив впродовж походу, то мабуть таки перше. Це все за умови, що маєте германієвий діод. Якщо ж у вас кремнієвий, то він все вирішив за вас – див червоний пунктир. На перший погляд – ідеал, але не радійте передчасно, бо вершина плоска там, де вже падає струм СБ і якщо на поганому діоді аж 1В, то він і забирає на себе всі 102мВт (=1В*102мА) з 510сумарних (5В*102мА). Акумові зостається лише 408мВт. Хоча, на таких діодах може бути й не 1В. Але менше 0.9, 0.8 – навряд чи.
Германієвий діод скромніший і забирає 41мВт з 480 (/4.3В=112мА(*0.37=41мВт). Зостається 439мВт. Тобто на 7.6% більше.


Висновки:
Якщо замість сонця – важкі грозові хмари, то найкраще підгодовувати зовсім розряджені акуми.
Якщо є хороше Сонце, то є сенс заряджати не зовсім пустий акум, інакше буде втрачено для його "розгону" до половинної ємності аж 2.5% потужності (а у поході – часу). У деяких колах такий % вважають значним. :)
А от заряджати майже непочатий, повний акум – мабуть зовсім невиправдано, якщо врахувати чутки про обмеженість кількості циклів заряджання...
А якщо ще й повірити в них, то другий варіант стає найпривабливішим. Бо перерва на ніч (10годин) у заряджанні таки призводить до втрати 0.04В у акума. Вони швидко відновлються при продовженні заряджання (в 4рази швидше аніж наростали вчора), але все одно чомусь мені неспокійно й неясно: акум за ніч просто "втрамбувався" чи трохи й саморозряджався? А якщо так, то чи буде він ранкове заряджання вважати вже новим циклом? Невже мізерний саморозряд li-ion акумів є в даному випадку важливим? Бо я розумію чому в інструкції до, напр., планшетів пишуть, що при заряджанні їх від usb-порту, треба тримати планшет у сплячому режимі або взагалі вимкнути – то логічно, якщо комп.usb дає менше струму, аніж може споживати планшет у деяких режимах, і, відтак, відбуватиметься частий перехід заряджання-розряджання-заряжання... Але ж там справді значні струми. І вплив на акум очевидний. А просто лежати і саморозряджатись літій.акум може впродовж кількох років... Що може статись за одну ніч?
Крім того, от буває на планшеті цікаве явище: даш йому перепочити після суттєвого навантаження і трохи зростають % акума. І то ж важко назвати заряджанням. Більше схоже на температурне чи ще якесь заспоконня акума. Отже, навіть помітний рух напруги у акумів – не обов'язково свідчить про зміну його зарядженості.
Та й зрештою, навіть якщо ціле літо (продовжене = 150днів) заряджати акум від СБ кожен другий день (75днів), а взимку (216днів) лише кожен 10-й, то чим страшні 97 циклів на рік?


Тому, буду наповнювати похідні акуми як заманеться.
І, мабуть, від 0 до макс. Не переймаючись особливо усілякими страшилками і втратою аж 2.5% можливої потужності :).
Бо все-таки цікаво знати скільки ват витрачатиму (напр., 3 чи 2 чи взагалі 1Вт/день?). А щоби це порахувати, треба розряджати й заряджати акуми повністю. Навіть якщо заряджання триватиме більше одного дня.
_________________
Якщо туризм заважає роботі, то треба, обов'язково... покинути роботу :)
Зусебічне економічне і моральне обгрунтування для 2015-2016рр.:
https://m.facebook.com/groups/261683110599181?view=permalink&id=704267686340719&_rdr (див.коментарі)


Зарегистрирован: 28.04.2016
Посты: 315
Откуда: Черкаси



СообщениеСр июн 01, 2016 18:39 


А чому не використати елементи які продають китайці відрами і не зробити самому батарею яку хочеться? При цьму можна вибрати найкращі з партії з максимальним ККД. Я так планую зробити, партію елементів чекаю з Китаю. І планую використати перетворювач, не думаючи що там СБ віддасть, зараз ККД їх доволі високе.


Зарегистрирован: 10.09.2007
Посты: 375
Откуда: Житомирщина



СообщениеСр июн 01, 2016 22:15 


Все вже придумано до нас https://www.amazon.com/Charger-RAVPower-Foldable-Portable-Technology/dp/B00OQ0CAW6?ie=UTF8&*Version*=1&*entries*=0
2 USB вихода.Заряжає одночасно 2 смартфона. Добавити повербанк до цієї штуки і гарантована автономність на дуже довгий час.


Зарегистрирован: 28.04.2016
Посты: 315
Откуда: Черкаси



СообщениеСр июн 01, 2016 22:24 


Та до нас багато чого вже придумано, але тут саме цікавий процес самому зробити, ну і коштуватиме на багато дешевше.
Доречі наш Квазар теж робить аналогічні девайси, і не потрібно із-за бугра везти.


Зарегистрирован: 17.03.2011
Посты: 212



СообщениеВт июн 07, 2016 13:33 


> shpion 
> А чому не використати елементи які продають китайці відрами ...

І почім нині відерце? :)




> qserg 
> Все вже придумано до нас https://www.amazon.com/Charger-RAVPower-Foldable-Portable-Technology/dp/B00OQ0CAW6?ie=UTF8&*Version*=1&*entries*=0

Ага. І нащо людям власний мозок, коли вже все придумане...?

Хоча, цікаво: хто ж купує таке важке (744грами!), велике (256*24.9*192мм!) і дороге (1250 чи всі 2000грв?!) одоробало? Яке, крім всього того, ще й видаватиме настільки великий струм (мій 7" планшет бере лише 1.35А – в 2.2 рази менше!), що одразу ж, саме(!), намагатиметься його обмежити, щоби не пошкодити споживачів:

Exclusive iSmart Technology: Both USB ports are equipped with iSmart technology, which automatically detects and delivers the optimal charging current for connected devices, up to 2A per port or 3A overall under direct sunlight.
...
Product Features
Color: 15W | Product Packaging: Standard Packaging
Size (LWH): 10.08 inches, 0.98 inches, 7.56 inches
Weight: 1.64 pounds


Заплатити купу грошей, а потім ще й використовувати не на повну потужність. Цирк... Ще один дикий прояв суспільства надспоживання.
А навіть, якщо велика група туристів вирішить "скласти всі яйця в один кошик" і нести одну таку СБ – замість менших, легших і дешевших (у кожного своя), то їм ще знадобиться й usb-розгалужувач – щоби під’єднати всі наявні смартфони (напр., 4-5...шт, і спожити таки ті 3А), причому приєднувати треба всі одночасно! Або з’єднувати паралельно запасні акуми (з діодом кожному, інакше можливі надто великі струми перетікання).
Я чув дивні історії про незбагненні групи туристів, які складали всю їжу в один наплічник, йшли кудись у скелясті гори з глибокими ущелинами, примудрялись якось його згубити, а потім худли... І не розумів: як можна було до такого додуматись? Чим погано, якщо кожен має все своє спорядження, їжу, воду?
Але це буде ще цікавіше: скласти докупи всі смартфони, gps, фотики... і...

Але, чи ж не краще кожному мати СБ на 1.5Вт зі спокійним вихідними струмом (300мА – це легко й просто спожити для всіх акумів більших за 600мА*год), замість однієї СБ15Вт на десятьох? Бо при 15Вт все-одно буде ризик, що якийсь смарт/акум зарядиться раніше інших, а та загадкова Exclusive iSmart Technology не спрацює (особливо, якщо вона просто відстежує швидкість зростання напруги при під’єднанні споживача; а хитрі, але жадібні туристи кинуть на один usb-порт кілька споживачів і решта вигрібатиме завеликий для себе струм). От підуть люди в похід з цілими акумами, а повернуться з понівеченими, здутими... Але хто саме? Припускаю, що власники найпотужніших акумів, які заряджатимуться найдовше, і наприкінці опинятимуться "віч-на-віч" з СБ. Але можливі варіанти... Яка цікава "рулетка". :)

І це все за свої ж гроші! Купити, а потім думати: як же ж використати на повну і не вляпатись у проблеми...
Напр., такі (прочитав у відгуках внизу сторінки за посиланням):

My testing results.

By Alfonso Faustino on January 23, 2015
...
- San Francisco Sunny Day with no clouds and about 63 degrees

Test Results:
I placed the RAVPower 15W in direct sunlight; and, below, is my test results:

1000 - 1030 Hours PST: 23% charge to iPhone 6 Plus
1030 - 1100 Hours PST: 30% charge to iPhone 6 Plus
1100 - 1130 Hours PST: 35% charge to iPhone 6 Plus
1130 - 1200 Hours PST: Fullly charged iPhone 6 Plus


Дивно ж, що за півтори(!) години лише 35%, а потім за пів-годинки "повністю заряджений"? Якщо вимірювання хоч трохи точні, то схоже, що пан Альфонсо вже вграв акум свого iPhone цим чудо-заряджальником...

А найдивніше, що там коментують люди, які зд. використовували СБ15Вт для себе одного! Тобто ті 744грами не діляться на велику групу. Відчуваю, що така СБ призначена не для походів, а здебільшо для матрасників на великих машинах, яким важливо мати дорогу, потужну, важку СБ, і головне – "презентабельну", бо все це зазвичай лише показне. І щоби вона працювала якнайшвидше. Нині вони ще якось терплять двогодинне заряджання (бо набагато швидше не дозволить смарт, акум, micro-usb порт...), але я вже уявляю майбутнє, в якому вони писатимуть: "йой, яка хороша 159Вт СБ; вона зарядила мій смарт за 12хв; яке щастя; я майже не мучився очікуванням..." А в ще віддаленішому – мабуть з’являться запити такого типу: "де взяти легку 1111Вт СБ і як змусити акум зарядитись за 100сек?"

Чи є у тому якийсь сенс? Чи ж не краще мати запасний акум, який заряджатиметься увесь час (1-2дні), поки розряджається акум у смарті.
Але тоді раптом виявляється, що не потрібна потужна, важка, дорога СБ, виговлення якої завдало шкоди довкіллю, що пропорційне масі й ціні СБ; а досить малої, легкої, дешевої, і відповідно – екологічнішої, яка постійно і щодня працюватиме, а отже сповна відроблятиме свою ціну.
Але чи здатні це усвідомити люди, яких дощенту зазомбували рекламні заклики до надспоживання?
От що пише про цю 15Вт особа з неоднозначним псевдо: Brad to the bone "on November 24, 2014
This is a FINE charger for people who love the outdoors and are friendly and respectful to their environment."
Чому аж така сильна ця неспроможність тверезо оцінювати свої потреби? І, як наслідок – якесь скажене вгризання у Земні ресурси.


Я ще розумію, якби хтось збирався у похід темними місцями, де Сонце визирає напр., 1годину/тиждень, а решту часу СБ не працює, або дає лише 0.5Вт замість 15! Тоді дійсно: треба зібрати ті 15Вт за одну годину і економити їх до наступного тижня. Але ж так не буває на Землі. А якщо йти кудись у Полярну Ніч, то навіщо взагалі СБ? Чи ж не краще вітро- або гідро-генератор?
_________________
Якщо туризм заважає роботі, то треба, обов'язково... покинути роботу :)
Зусебічне економічне і моральне обгрунтування для 2015-2016рр.:
https://m.facebook.com/groups/261683110599181?view=permalink&id=704267686340719&_rdr (див.коментарі)


Зарегистрирован: 28.04.2016
Посты: 315
Откуда: Черкаси



СообщениеВт июн 07, 2016 13:40 


Bobua писал(а):І почім нині відерце? :)
100 шт на алі. Правда вони не першокласні, но зі 100 штук можна вибрати найкращі.


Зарегистрирован: 04.07.2016
Посты: 78



СообщениеВт июл 19, 2016 20:13 


Где то читал, что у телефонов стоит контроллер, который невзирая на ток выше даст телефону нужный ток. Погуглил, и таки да, 'литий ионные аккумы имеют собственный контроллер'.


Зарегистрирован: 01.04.2015
Посты: 384



СообщениеСр июл 20, 2016 11:39 


darktrav писал(а):Где то читал, что у телефонов стоит контроллер, который невзирая на ток выше даст телефону нужный ток. Погуглил, и таки да, 'литий ионные аккумы имеют собственный контроллер'.
А звідки він візьме бракуючий ток? Фізику не обманеш. На скільки зросте ток, настільки ж впаде напруга.
Контроллер в літії служить для виключно для захисту акумулятора: захист від перерозряду (відключає акумулятор при розряді нижче 3.7 в), захист від КЗ, захист від переполюсовки. Ніякої магії він не робить.


Зарегистрирован: 04.07.2016
Посты: 78



СообщениеПт авг 12, 2016 11:59 


Ну да, я имел ввиду ток выше. Автор пишет, что можно повышеным током убить аккум.


Зарегистрирован: 17.03.2011
Посты: 212



СообщениеПн июл 03, 2017 11:02 


shpion
З нами з: 28.04.2016
Повідомлень: 228
Звідки: Черкаси А чому не використати елементи які продають китайці відрами і не зробити самому батарею яку хочеться? При цьму можна вибрати найкращі з партії з максимальним ККД. Я так планую зробити, партію елементів чекаю з Китаю. І планую використати перетворювач, не думаючи що там СБ віддасть, зараз ККД їх доволі високе.

До речі, "доволі високе" – то якось надто розмито.
Цього літа моя СБ здохла остаточно. Купував нову. Заодно глянув характеристки dc-dc перетворювачів. Зд., деяким писали навіть 95%... А ще як врахувати, що виробник може розуміти цю цифру "специфічно" (так як йому вигідно), то використання dc-dc для СБ12СЕ+акум(чи смарт) – стає вкрай сумнівним...

darktrav
З нами з: 04.07.2016
Повідомлень: 75 Где то читал, что у телефонов стоит контроллер, который невзирая на ток выше даст телефону нужный ток. Погуглил, и таки да, 'литий ионные аккумы имеют собственный контроллер'.

Згоден.
Телефон (та й будь-яка, більш-менш крупна, техніка) дійсно вміє обмежувати свій вхідний струм.
Напр., всі телеф.зарядки мають на виході +5В. Але струм можуть давати різний. Отже, телефон знижує. На акум піде лише 3,5...4,5В і не більше того струму, який телефонові(!) здається безпечним. Решта напруги (і потужності) розсіюватиметься напр., на транзисторі.
Але:
1) Телефон думає, що в ньому рідний і новий(!) акум, напр., на 3000 мА*г. І обмежить струм до мА 1000. А якщо хтось поставить в телефон акум, в якого насправді лише 1000 мА*г (фальшивий, або рідний, але старий), то йому ті 1000 мА – здоров’я не додадуть.
2) Сам акум не зможе обмежити струм, бо його контролер крихітний і не здатен розсіювати 0,5...1,5Вт (=1А*0,5...1,5В).
3) А сподіватись, що смарт сам виявить слабкий акум – не варто. І доказом цьому є здуті акуми. Вони ж не просто так здуваються…


Отже, макс струм СБ має бути не більшим за ємність макс.батареї/3години(безпечний.час.заряджання).
Або ж треба закривати СБ якоюсь білою плівкою – тоді вона менше грітиметься і не псуватиме ні себе, ні акум.
От я маю купку запасних акумів ~700...850мАг, і трохи нервуюсь коли СБ дає їм більше 234мА.
_________________
Якщо туризм заважає роботі, то треба, обов'язково... покинути роботу :)
Зусебічне економічне і моральне обгрунтування для 2015-2016рр.:
https://m.facebook.com/groups/261683110599181?view=permalink&id=704267686340719&_rdr (див.коментарі)


Зарегистрирован: 01.04.2015
Посты: 384



СообщениеПн июл 03, 2017 15:28 


Bobua писал(а):Але:
1) Телефон думає, що в ньому рідний і новий(!) акум, напр., на 3000 мА*г. І обмежить струм до мА 1000. А якщо хтось поставить в телефон акум, в якого насправді лише 1000 мА*г (фальшивий, або рідний, але старий), то йому ті 1000 мА – здоров’я не додадуть.
2) Сам акум не зможе обмежити струм, бо його контролер крихітний і не здатен розсіювати 0,5...1,5Вт (=1А*0,5...1,5В).
3) А сподіватись, що смарт сам виявить слабкий акум – не варто. І доказом цьому є здуті акуми. Вони ж не просто так здуваються…


Отже, макс струм СБ має бути не більшим за ємність макс.батареї/3години(безпечний.час.заряджання).
Або ж треба закривати СБ якоюсь білою плівкою – тоді вона менше грітиметься і не псуватиме ні себе, ні акум.
От я маю купку запасних акумів ~700...850мАг, і трохи нервуюсь коли СБ дає їм більше 234мА.
Новий вид телепатії - читати думки мобільного телефона.
Візьміть документацію на конкретний акумулятор з конкретним контроллером і не пишіть більше дурниць.


Зарегистрирован: 28.04.2016
Посты: 315
Откуда: Черкаси



СообщениеПн июл 03, 2017 15:32 


Згоден, написана дурниця.
І, доречі, Li-Ion батареї можна заряджати током в 1С спокійно.


Аватара пользователя

Зарегистрирован: 26.07.2009
Посты: 864
Откуда: откуда и все...



СообщениеПн июл 03, 2017 17:06 


Контроллер отключает Li-Ion акм при U = 2.5-3.0 В и при U = 4.2 В. Есть масса Li-Ion акм без контроллера. В этом случае контроллер приобретается отдельно (при желании).
_________________
Самые лучшие танцоры - евнухи.
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  1, 2, ВСЕ

Быстрый ответ
Имя пользователя:
Заголовок:
Сообщение:

Смайлики
|#smile805| |#smile807| |#smile806| |#smile24| |#smile706| |#smile709| |#smile710| |#smile714| |#smile715| |#smile718| |#smile722| |#smile725| |#smile726| |#smile728| |#smile729| |#smile735| |#smile737| |#smile739| |#smile748| |#smile766| |#smile746| |#smile749| |#smile772| |#smile773| |#smile615| |#smile614| |#smile612| |#smile606| |#smile603| |#smile602| |#smile792| |#smile785| |#smile784| |#smile780| |#smile778| |#smile701| |#smile703| |#smile716| |#smile740| |#smile752| |#smile757| |#smile761| |#smile764| |#smile765| |#smile770|
Ещё смайлики…
Добавить изображения
Advanced BBCode Box 3: Страница помощи   Жирный текст Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст Верхний индекс Нижний индекс Горизонтальная линия Выравнивание по левому краю Выравнивание по центру Выравнивание по правому краю Маркированный список Нумерованный список Элемент списка
Код Цитата Спойлер Скрытие от гостей Вставить текст не касающийся темы (оффтоп) Ссылка на Web адрес Вставить Email адрес Вставка в сообщение ссылки на IMG изображение Вставить иконку Вставить слово поиска Вставить ссылку на BBvideo видео ABBC3_YOUTUBE_OLD Вставить Видео с Youtube
Цвет шрифта
Вопрос
Двадцать семь минус восемь = ? (введите ответ цифрами):
Этот вопрос предназначен для предотвращения автоматической отправки форм спам-ботами.
   


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Google Adsense [Bot]


Вы можете начинать темы
Вы можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  

По любым общим вопросам работы сайта и форума пишите: info@eurotourist.club
Коммерческие вопросы (размещение рекламы, предложение услуг): reklama@eurotourist.club








При перепечатке или использовании любых материалов с сайта, гиперссылка на http://eurotourist.club обязательна

  Copyright © 1998-2017 Eurotourist